top of page

Feminizam

Neću ni da pokušavam da uporedim bitnost velikih problema kao što je ovaj sa globalnim zagrejavanjem, trgovinom ljudima itd. jer je problem - problem, i u mom umu svi gore navedeni problemi svrstani su u kategoriju ČOVEČANSTVO PROUZROKOVALO. Izabrao sam feminizam/seksizam za današnju temu jer smatram da je jedina stvar gora od pripadanja manjini i bivanja zapostavljen je biti zapostavljen samo zato što nosiš titulu žene. Samo posedovanje vagine umesto penisa. Smešno je! Među životinjama nema feminizma, verovatno zato što među njima nema ni seksizma. Nemaju ni jedan od ovih problema uglavnom zato što ne mogu odlučiti da je heteroseksualan belac definicija savršenog. Recimo da je to biće o kom neće postojati stereotipi i predrasude, niti će biti zapostavljeno. Pa, pošto svi znamo šta je to feminizam, trebalo bi da usmerimo pažnju na moju poentu.

Pre nekoliko dana, zaintrigirao me je neobičan naslov u novinama: NEZAPAMĆEN CIRKUS NA SVADBI U LESKOVCU: Mlada zadržala svoje prezime, svatovi je izvređali, pa se POTUKLI

Jeste neobičan, zasigurno, ali kako i zašto?

Mogu vam reći da to striktno zavisi od toga kakva ste osoba. Mogli biste biti neko ko se pita gde li joj je bio razum kada je odlučila da zadrži svoje prezime, ili možete biti neko ko se pita da li zaista još uvek postoje ljudi koji veruju da je patrijarhija O.K. Pre nego što dublje zagazimo u diskusiju izjavio bih da su sledeće ''činjenice'' zasnovane na mojim ličnim iskustvima u Južnoj Srbiji. Ukoliko ovo nije nešto aktuelno u oblasti u kojoj vi živite, onda super! Jedan problem manje.

Pa, zašto li je to toliko neobično? Ne mogu zamisliti da bi neko započeo tuču zbog prastare tradicije koja je trebalo da odumre odavno. Možda zvučim pregrubo u ovom trenutku, zato bi trebalo obratiti pažnju na osnovu ove tradicije. U prevodu: žene su vlasništvo. Dobro, to se ovde ne tvrdi direktno ali vidimo da ovaj 'sistem' isključuje žene, na primer u nasleđivanju nečega, što možemo poistovetiti sa time da žena nije cela osoba bez svog muža. Vidi, ili si feminista ili seksista. Kraj.

Naišao sam na ovaj članak i, moram priznati, ove žene poručuju nešto jako bitno ženama iz nerazvijenih zemalja gde su žene inferiorne u odnosu na muškarce: ‘‘Zadržala sam prezime zato što sam nakon braka ja još uvek ja, i nikada ne bih promenila svoje prezime osim ako moj partner ne bi uradio to isto (na primer kada bismo napravili kombinaciju naših prezimena, ili oboje pisali oba sa crticom). Bukvalno ne mogu da verujem da ljudi još uvek menjaju svoje prezime za muževljevo pritom su uzbuđeni zbog toga. Sramota je što kao društvo to dopuštamo.’’

Sada, nakon što smo izneli sve činjenice, dolazi najbitnije pitanje od svih: ''Zašto je toliko teško boriti se protiv seksizma?'' Nikada ne bih mogao biti u stanju kada ću moći da razumem zašto je feminizam nešto loše. Bilo mi je fascinantno videti ljude kako opravdavaju seksizam i hejtuju feminizam svuda po internetu. Ali ako prestanemo da se fokusiramo na stranu koju pruža otpor, ili stranu feminista, ostaje nam jedna grupa ljudi koja je neutralna, tiha i neuka, ali i sam koren nastavljanja ove tradicije (ili seksizma uopšte).

''Svi smo rođeni neuki, ali pojedinac se mora mnogo potruditi da bi ostao glup.'' –Bendžamin Frenklin

Cilj ovoga nije da pobudim kojekakvu negativnost, već mi je cilj da ukažem na povezanost između gore navedenog citata i već opisane grupe ljudi. Spreman sam da krenem u potrazi zarešenjem, prepreka mi je to što ne znam koji je problem problema.Kako to da postoje ljudi koji ne vide ništa pogrešno u vezi sa svojim stavom? Ne trude se ni da opravdaju svoje misli, jer ''to je jednostavno tako''. Ljudi smatraju da pojedinac ne treba da se upliće u nešto što ga se ne tiče. Možda ne bi trebalo da me je briga jer sam muškarac?

Verujem da ljudi od kojih se problem sadrži ne mogu rešiti sam problem. Zbog toga vredi ispraviti nešto što si uvideo da je pogrešno. Jedina stvar gora od gluposti ili konformizma je difuzija odgovornosti.

RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
No tags yet.
bottom of page