top of page

Феминизам

Нећу ни да покушавам да упоредим битност великих проблема као што је овај са глобалним загрејавањем, трговином људима итд. јер је проблем - проблем, и у мом уму сви горе наведени проблеми сврстани су у категорију ЧОВЕЧАНСТВО ПРОУЗРОКОВАЛО. Изабрао сам феминизам/сексизам за данашњу тему јер сматрам да је једина ствар гора од припадања мањини и бивања запостављен је бити запостављен само зато што носиш титулу жене. Само поседовање вагине уместо пениса. Смешно је! Међу животињама нема феминизма, вероватно зато што међу њима нема ни сексизма. Немају ни један од ових проблема углавном зато што не могу одлучити да је хетеросексуалан белац дефиниција савршеног. Рецимо да је то биће о ком неће постојати стереотипи и предрасуде, нити ће бити запостављено. Па, пошто сви знамо шта је то феминизам, требало би да усмеримо пажњу на моју поенту. Пре неколико дана, заинтригирао ме је необичан наслов у новинама: НЕЗАПАМЋЕН ЦИРКУС НА СВАДБИ У ЛЕСКОВЦУ: Млада задржала своје презиме, сватови је извређали, па се ПОТУКЛИ Јесте необичан, засигурно, али како и зашто? Могу вам рећи да то стриктно зависи од тога каква сте особа. Могли бисте бити неко ко се пита где ли јој је био разум када је одлучила да задржи своје презиме, или можете бити неко ко се пита да ли заиста још увек постоје људи који верују да је патријархија О.К. Пре него што дубље загазимо у дискусију изјавио бих да су следеће ''чињенице'' засноване на мојим личним искуствима у Јужној Србији. Уколико ово није нешто актуелно у области у којој ви живите, онда супер! Један проблем мање. Па, зашто ли је то толико необично? Не могу замислити да би неко започео тучу због прастаре традиције која је требало да одумре одавно. Можда звучим прегрубо у овом тренутку, зато би требало обратити пажњу на основу ове традиције. У преводу: жене су власништво. Добро, то се овде не тврди директно али видимо да овај 'систем' искључује жене, на пример у наслеђивању нечега, што можемо поистоветити са тиме да жена није цела особа без свог мужа. Види, или си феминиста или сексиста. Крај. Наишао сам на овај чланак и, морам признати, ове жене поручују нешто јако битно женама из неразвијених земаља где су жене инфериорне у односу на мушкарце: ‘‘Задржала сам презиме зато што сам након брака ја још увек ја, и никада не бих променила своје презиме осим ако мој партнер не би урадио то исто (на пример када бисмо направили комбинацију наших презимена, или обоје писали оба са цртицом). Буквално не могу да верујем да људи још увек мењају своје презиме за мужевљево притом су узбуђени због тога. Срамота је што као друштво то допуштамо.’’ Сада, након што смо изнели све чињенице, долази најбитније питање од свих: ''Зашто је толико тешко борити се против сексизма?'' Никада не бих могао бити у стању када ћу моћи да разумем зашто је феминизам нешто лоше. Било ми је фасцинантно видети људе како оправдавају сексизам и хејтују феминизам свуда по интернету. Али ако престанемо да се фокусирамо на страну коју пружа отпор, или страну феминиста, остаје нам једна група људи која је неутрална, тиха и неука, али и сам корен настављања ове традиције (или сексизма уопште). ''Сви смо рођени неуки, али појединац се мора много потрудити да би остао глуп.'' –Бенџамин Френклин Циљ овога није да побудим којекакву негативност, већ ми је циљ да укажем на повезаност између горе наведеног цитата и већ описане групе људи. Спреман сам да кренем у потрази зарешењем, препрека ми је то што не знам који је проблем проблема.Како то да постоје људи који не виде ништа погрешно у вези са својим ставом? Не труде се ни да оправдају своје мисли, јер ''то је једноставно тако''. Људи сматрају да појединац не треба да се уплиће у нешто што га се не тиче. Можда не би требало да ме је брига јер сам мушкарац? Верујем да људи од којих се проблем садржи не могу решити сам проблем. Због тога вреди исправити нешто што си увидео да је погрешно. Једина ствар гора од глупости или конформизма је дифузија одговорности.

RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
No tags yet.
bottom of page